Mišo Šesták
Spotreba 1 liter na 1 kilometer
V Komárne mal malý trabanťácky motor takú neskutočnú spotrebu, až sa to hanbím povedať nahlas... Ale vyhrali sme.
Hoci som sa tam nenarodil a nikdy trvale nežil, k srdcu mi prirástlo Hradište a celý Novohrad. S partiou okolo občianskeho združenia Priatelia histórie Novohradu sa snažíme mapovať jeho históriu (najmä obdobie rokov 1880-1989). Na čo nám sily stačia, to sa snažíme i publikovať... Zoznam autorových rubrík: SPRH, Krídla nad Novohradom, Veľká vojna, Akoby ho anjeli šili, Vôňa benzínu, Tajní vrahovia (jednodetstvo), Lučenec a kraj novohradský, Stredovek v Novohrade, Hradište, Cinobaňa, Lučenec v plameňoch, Sovietski vojaci 1968 - 1991, Utekáč, Málinec, iné, Novohradské vŕšky, Zažili sme vojnu, Súkromné, Darina Bancíková
V Komárne mal malý trabanťácky motor takú neskutočnú spotrebu, až sa to hanbím povedať nahlas... Ale vyhrali sme.
Príslušník ZNB penil, vyhrážal sa predvedením na stanicu. Som sa mu zasmial, že ma nemá čo predvádzať, že ja sa predvádzam tu.
Ako z motocykla (motokola) s výkonom motora niečo málo cez 2 kW vyrobiť závodný stroj? Keď sa chcelo, všetko sa dalo. Len do kopca ho bolo treba tlačiť...
Trabant sa nám pomaly rozpadával – stratili sme tlmič pruženia, v rýchlostnej skúške sa nám roztrhol klinový remeň, náhradný bol veľmi dlhý, preto ho bolo treba znovu vymieňať a na dôvažok sme prerazili pneumatiku.
Pamätáte si ešte nejaké vtipy o trabantoch, legendách ciest v ČSSR? Väčšinou boli terčom posmechu. Ale našlo sa nemálo chlapíkov, ktorí si z nich spravili pretekárske stroje...
Poznáte všetky tie stereotypy o ženách za volantom? Žena za volantom, auto bez vodiča a podobné? Ja dnes píšem o jednej vodičke, z ktorej boli muži naozaj zúfalí... Pretože im obvykle ukázala len chrbát.
O ére nie tak dávnej, keď sa chalani v Novohrade preháňali na pretekárskych trabantoch, upravených jawách a čezetách, motokárach vlastnej výroby či motokrosových špeciáloch.